Muzeum Emigracji w Gdyni

Budynek

Nazwa budynku: Muzeum Emigracji w Gdyni
Miejscowość: Gdynia
Adres: ul., Polska 1

Dostępność architektoniczna

Miejsca parkingowe

Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Nie
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak

Wejście

Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście z boku budynku
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Nawierzchnia wokół budynku wykonana jest z kamiennej kostki, która może sprawiać trudność w dojściu do budynku osobom poruszającym się na wózkach oraz za pomocą kul i balkoników.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Pochylnią lub rampą
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie, Przy pomocy pracownika obiektu, Przy pomocy własnego asystenta
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Przy schodach oraz podjeździe są poręcze. Po lewej stronie drzwi z podjazdem jest dzwonek z podświetlanym przyciskiem. Jeśli potrzebujesz wsparcia przy wejściu, na przykład przy otwarciu drzwi – zadzwoń dzwonkiem i poczekaj na pracownika Ochrony. Windy mają oznaczenia w alfabecie brajla oraz komunikaty głosowe.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? 96
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? Tak
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Tak
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Tak
Inne uwagi dotyczące wejścia: Wejście dla osób na wózkach znajduje się tuż przy miejscu parkingowym dla osób z niepełnosprawnością.

Przestrzeń

Kasa

Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Tak
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie

Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem

Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia dla osób starszych? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku.
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku.
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Tak
Czy zapewniono przewijak? Tak

Pokój wyciszenia

Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie
Opisz gdzie znajduje się pokój wyciszenia i co w nim jest. Na ten moment nie mamy wyznaczonego pokoju wyciszenia, ale gdyby była taka potrzeba - obsługa na pewno zapewni wsparcie i znajdzie jakieś miejsce. Dodatkowo w kasie można wypożyczyć słuchawki wyciszające.

Miejsca odpoczynku

Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? W różnych przestrzeniach Muzeum znajdują się miejsca odpoczynku: - na parterze są to fotele z podłokietnikami, - na pierwszym piętrze kolorowe, geometryczne siedzenia oraz turystyczne krzesła z podłokietnikami, - na wystawie stałej pufy, taborety, ławki (niektóre z podłokietnikami).

Dostęp do pomieszczeń

Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak
Napisz, do których pomieszczeń zapewniono wejście osobom poruszającym się na wózkach, a do których takiego wejścia nie udało się zapewnić. Wejście jest zapewnione do wszystkich ogólnodostępnych przestrzeni budynku.

Sale

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). Utrudnieniem może być gładka podłoga - w niektórych sytuacjach można się na niej ślizgać.
Wskaż rozwiązania dostępności istniejące w danej przestrzeni, na przykład poręcze, oznaczone krawędzie schodów, antypoślizgowa podłoga. Schody zostały oznaczone kontrastowymi pasami, po bokach są poręcze.
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. Dostęp do wszystkich pięter jest zapewniony za pomocą windy. Można je obsłużyć samodzielnie. Wyjście z windy przy podjeździe wymaga obrócenia się. W tej windzie może to stanowić problem dla osób poruszających się na wózkach elektrycznych. Jeśli potrzebujesz naszego wsparcia – skontaktuj się z nami.

Akustyka

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Nie

Oświetlenie

Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie dotyczy

Kontrast

Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie

Warunki sensoryczne

Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Nie
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. W niektórych przestrzeniach budynku występuje echo. Gdy jest dużo zwiedzających - może być głośno i tłoczno. Na wystawie są zapachy, dźwięki i różnice światła. Opisane są na stronie: https://polska1.pl/wizyta/dodatkowe-informacje-dla-osob-z-spektrum-niepelnosprawnosci/

Informacja o rozkładzie pomieszczeń

Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Brak informacji dotykowych
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. -
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym), Audiodeskrypcja na stronie Muzeum
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dźwiękową i jak do nich dojść. Audiodeskrypcja: https://polska1.pl/wizyta/dodatkowe-informacje-dla-osob-z-niepelnosprawnoscia-wzroku
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Napisy lub piktogramy przy wejściach do pomieszczeń, Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc), Plany budynku
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją wizualną i jak do nich dojść. Plany w kasie oraz na stronie: https://polska1.pl/wp-content/uploads/2022/03/Plany-Muzeum.pdf

Wstęp osób z psami asystującymi

Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak

Ewakuacja

Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Tak
Link do informacji o ewakuacji osób uczestniczących z budynku. https://polska1.pl/wizyta/informacje-ogolne-o-dostepnosci/
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Tak
Dodatkowe informacje. Muzeum jest wyposażone w: 3 materace do ewakuacji osób dorosłych, 1 materac do ewakuacji dzieci, 1 krzesło ewakuacyjne do ewakuacji w górę.

Dostępność Informacyjno-komunikacyjna

Środki wspierające komunikowanie się

Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikacja audiowizualna
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Napisz w jakich godzinach, z wykorzystaniem jakiego urządzenia, na przykład komputera lub tabletu, można skorzystać z tłumaczenia na język migowy. Komputer, tablet, smartfon, w godzinach: pon. 8:00-16:00, wt. 08:00-20:00, śr.-pt. 08:00-18:00, sob.-niedz. 10:00-18:00
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Tak
Dodatkowe informacje. Możesz do nas zadzwonić: https://tlumacz.migam.org/muzeum_emigracji_w_gdyni Na miejscu skorzystasz z tłumacza w kasie i księgarni oraz w innych miejscach jeśli masz ze sobą smartfon.

System wspierający słyszenie

Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Tak
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Tak
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Tak
Dodatkowe informacje. Pętle indukcyjne znajdują się w kasie i księgarni.

Informacja o zakresie działalności

Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Tak
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Tak

Komunikacja na wniosek

Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Tak

Przeszkolony zespół

Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Osoby niewidome, słabowidzące, g/Głuche, słabosłyszące, z niepełnosprawnością intelektualną, w spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością ruchu, afazją, obcokrajowcy. Po wcześniejszym zgłoszeniu również osoby głuchoniewidome.

Dostępność cyfrowa

Deklaracja dostępności

Link do deklaracji dostępności: https://polska1.pl/deklaracja-dostepnosci/
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak